Sunday, June 17, 2007

Hand Shakes shakes

我今天到了大埔的三門仔,而且同行的還有一些wakeboarding的愛好者,對於我這個從未試過的門外漢而言,增加不少的信心和安心。
我只玩過幾遍,現在我的雙手仍在,晚上擠牙膏的時候已經有點吃力。更不用說今天回到學校,連開門也有困難,因為我office的房門有密碼鎖,按完密碼之後,本該用拇指跟食指抓著門鎖,及另一隻手按著門柄打開(所以每一次開門必定要雙手並用)。但今日真的連開門的力都沒有,即使沒有wake,平時也要用點力,始於它也是門。
雖然辛苦,但最終都可以起水幾秒,對於我這個亳無運動細胞的人而言(我的中學同學便最清楚了),已經十分滿足了。上了水面只有幾秒,又被拉至掉進水裡,嗆到幾口海水,每一次再試之前,也會有人教我怎樣再做得好一點,我完全理解亦知道要怎樣做,但偏偏現實就做不了,因為全部我也忘記得一乾二淨 :P
I tried wakeboarding today (with some professionals. Of course, I'm the very first beginner!!!). This is FUN and EXCITED, but my hands are still sss~~ hh~~~~aaa~~~k~ee~iii~~~~nnnn~~gg~~shaking~~~~~~~~ now~~~~ My hands seems to DISCONNECT with my body. I can't imagine what I will feel tomorrow. I may not do anything because I'm now handicapped. (I have put on the "pain relieving spray" already...)
Anyway, it's happy to have my first try today! I could get out from the water for several SECONDS!!! It's several seconds ONLY!! But it's enough to me now. I totally understood what the professional taught me today... about how to hold handgrip, about how to stand up on the board and about how to balance my body with my legs, etc. Unfortunately, I totally forgot it when I was in the water. Sigh.... let me FOCUS MORE next time~~ hehe, I think I may have the second try~~~

1 comment:

Anonymous said...

coming tuesday la!!