Sunday, June 17, 2007

My Little Niece

相片中便我可愛的小姪女「愷澄」,乳名「澄澄」。她現在四個月零兩日大。今日正是父親節,所以Wake完之後便到我哥家吃蛋糕和一家人吃飯(但每次我大哥都不在... 激死)。
我這個不定期出現的姑姐,不知道澄澄有沒有忘記我呢?(心痛)我每一次探望澄澄,必定會嚷著要抱她,但澄澄剛出世的一個月內,我完全不敢抱她,因為她全身軟綿綿的,我怕會弄傷她,但最怕的還是要是抱得不好,從我手中掉下來的時候怎麼辦。
這張照片是我媽拍的,亦是唯一一張比較清楚的一張,因為跟澄澄拍照亦盡可能避免用閃光燈,所以於室內拍照的時候便格外留神,按快門的同時一定要閉氣,但我做
My little niece, Hoi-ching, is now 4 months and 2 days old. I went to my brother's house to celebrate "Father's Day" today.

My mom took over 10 pictures for me and Hoi-ching. HOWEVER, this is the ONLY ONE which is LESS out of focus. I kept asking my mom how's the picture after each shoot. My mom said it's ok. She said she could see my face from the LCD monitor... But I know my mom very well. I randomly picked up one photo to preview and found out that is out of focus in fact. My mom said it's clear because she could see my face there. Actually my mom can't distinguish between out of focus and in of focus in that little digital camera monitor.
But, that's ok. At least, I've got ONE here. Hehe.

No comments: